Projekat: Šta nedostaje na destinacijama u Srbiji
Zadatak države je da kreira poslovni ambijent i podstiče razvoj različitih oblasti poslovanja pa tako i turizma. Dešava da je država (bila) toliko usresredjena na nove projekte i investicije a da se nedovoljno pažnje posvećuje postojećim turističkim proizvodima i uslugama. Vrlo često, za unapredjenje tih proizvoda ili usluga nisu potrebna velika sredstava i ne mora ih čak ni država otklanjati već institucije na čijoj se teritoriji problem nalazi.
Da bi se na adekvatan način pravile strategije i planovi, mora se poznavati proizvod (šta nudimo), trendovi, klijenti i dr. Ali mora se znati i šta SE DEŠAVA na destinacijama. Sa kojim problemima se organizatori putovanja i turisti susreću u organizaciji i realizaciji putovanja, čime klijenti nisu zadovoljni, šta se može unaprediti i sl.
YUTA i turistički portal VisitSerbia.or stoga pokreću jedno jednostavno i kratko istraživanje: Šta nedostaje na destinacijama?
U ovom istraživanju mogu učestovati turisti, vodiči, organizatori turističih putovanja, radnici u turizmu.
Opšti cilj projekta: otklanjanje nedostataka na destinacijama, povećanje kvaliteta usluga i kreiranje novih turističkih proizvoda u skladu sa potrebama turističke industrije i trendovima na turističkom tržištu
Posebni ciljevi:
Sumiranje nedostataka na destinaciji po buttom up metodu
Prepoznavanje potreba za novim turističkim sadržajima, uređenjem i renoviranjem, infrastrukturnim projektima, potrebnim znanjima i veštinama, tehnološkim inovacijama u cilju zaštite životne sredine is l. pristupa za invalide i osobe sa specijalnim potrebama, …
(Pre)raspodela odgovornosti i realizacije projekata
Uspostavljanje čvršće saradnje među javnog, privatnog, NVO sektora i obrazovnih institucija za turizam
Aktivnosti:
1. Anketiranje turističkih vodiča, turista na destinacijama, anketiranje putem društvenih mreža, TO, zaposlenih u turizmu,
1. Dostavljanje rezultata ankete opštinama i njihovim TO u cilju njihovog upoznavanja sa nedostacima na destinacijama i iznalaženja mogućnosti za rešavanje istih, pisanje projekata za potencijalne finansijere i procena vrednosti, naznaka kolika je njihova spremnost da učestvuju u realizaciji i obezbedjenju sredstava. (oktobar)
2. Oktobar: Organizacija radnog sastanka YUTA odbora za đački i odbora za receptivni turizam i udruženja vodiča – pravljanje sopstvene “liste prioriteta”.
3. Novembar: Sumiranje svih rezultata i sastanak zainteresovanih strana sa Ministarstvom gde će se predočiti rezultati istraživanja a ministarstvu ostaviti da utvrdi svoje mogućnosti i kapacitete za delovanje.
4. Decembar: odgovor Ministarstva o “njegovim” prioritetima i mogućnostima za podršku realizacije istih i sastanak sa drugim donatorskim institucijama i razvojnim agencijama
5. Januar: Raspisivanje konkursa za finansiranje projekata u turizmu
6. Umrežavanje svih aktera koji realizuju projekte u turizmu Srbije (javni, privatni i NVO sektor, obrazovne institucije)
(Potencijalni) partneri na projektu:
· Minsitarstvo privrede
· YUTA
· TO opština
· Sva udruženja turističkih vodiča
· Portal VisitSerbia.org